خاموش روشن

نوشتن برای خواندن

خاموش روشن

نوشتن برای خواندن

معرفی فیلم

دوشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۵۵ ب.ظ

"انیمه دکتر استون"

دکتر استون (به ژاپنی:ドクターストーン،هپبورن: Dokutā Sutōn) یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط رییچیرو ایناگاکی نوشته شده و توسط بویچی، مانگاکایی اهل کره جنوبی مصور سازی شده‌است. این مجموعه از مارس ۲۰۱۷ در هفته نامه شونن جامپ به صورت سریالی تهیه شده‌است و از ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، بخشهای جداگانه توسط شوئیشا در بیست و پنج جلد تانکوبون جمع‌آوری و منتشر شده‌است.

در یک روز عادی ، با تابش نور سبز رنگی بر روی سیاره زمین ،تمام موجودات زمین تبدیل به سنگ می شوند .۳۷۰۰ سال بعد سنکو که یک دانش آموز دبیرستانی است و در تمام مدت سعی کرده بود هوشیاری خود را حفظ کند، اولین بشری می شود که از سنگ شدگی رها یی پیدا می کند.سنکو سعی می کند راهی پیدا کند و بقیه ی بشریت را نجات دهد و۶ ماه بعد به فرمول دست پیدا می کند و دوستش تایجو را احیا می کند. سنکو تصمیم دارد امپراطوری علم را بنا گذارد و تمام علم و دانشی که در گذشته وجود داشت را دوباره زنده کند‌. ولی زندگی در طبیعت و مواجه با خطرات آن باعث میشه که قوی ترین دانش آموز دبیرستانی تسوکاسو را به زندگی برگرداند.

تسوکاسا با سنکو مخالف است و معتقد است که حتما این پاکسازی دلیل خاصی داشته است و نباید همه بشریت را احیا کرد ، و بازگشت علم باعث به وجود آمدن جنگ ها می شود.

 تفاوت عقیده این دو باعث جدایی آنها و تشکیل دو قملرو و شروع جنگ می شود. سنکو با استفاده از علم شروع به ساختن وسایل دنیای نوین می کندو سعی دارد با استفاده ازعلم بر قدرت تسلط پیدا کند .

پیشرفت مرحله به مرحله علم و چگونگی ساختن بعضی از وسایل در این انیمه باعث جذابیت داستان شده است .

( قسمت هیجان انگیز فیلم برای من اطلاعات سنکو و حافظه ی قوی که دارد است . اینکه مطالب علمی که گفته می شود و اکثریت در دوران مدرسه خوانده ام ولی متاسفانه هیچ کدام از آنها را به یاد نمیارم و به نظرم این علاقه و انگیزه و کنجکاوی سنکو دلیل بر علت است ویژگی که در من وجود نداشت و یا نه شاید هم در دوران تحصیل کشته شده است. )

امیدوارم که شما هم از دیدن این انیمه لذت ببرید .

*****************************************

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی